TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKONGSI

MASIH MENCARI CINTA


"Kita selalu mengucapkan cinta kepada Allah. Tetapi pernah tak kita terfikir, adakah Allah juga cinta kepada kita?" kata-kata yang cukup menyentak jiwa ini.

Kuat!

Saya terdiam tidak terkata. Merenung-renung kebenaran dari bicara. Bukan tidak pernah terfikir, cuma selalu terlupa.

Berapa ramai manusia yang mengharap dirinya jatuh cinta, lalu setelah merasakan dirinya dicintai, membalas pula huluran kasih itu dengan cinta yang serupa. Maka jadilah mereka dua insan bercinta, saling kasih mengasihi.

Alangkah indahnya kala cinta bersemi, lebih indah bila kasih yang diberi berbalas cinta sejati.

Sebaliknya, bila cinta tidak dihirau, kasih dipandang sepi, bagai bertepuk sebelah tangan, kesakitan yang menjalar dari itu umpama menghulur sebungkus hadiah, tetapi akhirnya ia ‘mendarat’ di tempat sampah.

Sungguh pedih dan menyakitkan perasaan!





CINTA SEORANG PENDAKWAH : bagaimana?

Jika diberi gelaran pendakwah, masih bukan aku
Jika diberi gelaran pejuang, lagi belum mampu

Seorang pendakwah yang baik tak mampu menduakan TuhanNya, peribadinya unggul. Hatinya hanya punya satu cinta, CINTA PADA TUHAN.

Biarpun beribu kepandaian yang dianugerah padanya, ilmu yang banyak belum tentu diamal. Ilmu yang cetek juga perlukan penambahan. Bila diri disanjung mulia, risaulah dikau akan sombong bangga. Bila dikau rasa HEBAT. Takut-takut Allah Murka.

Dirimu kelihatan tenang, tapi bimbanglah jika ujian tak mendatang. Kerana ujian itu tanda kasihNya. Banggakah kita jika tak pernah diuji?

Aku ini juga bukan siapa-siapa. Cuma hambaNya. Yang masih merangkak dalam kesamaran. Cinta Tuhan masih belum mampu diraih. Mujahadah terlalu rapuh. Tapi,walau apa pun, KITA ADALAH KHALIFAH. Menumpang di dunia kerana mengabdi diri pada yang kuasa. 

No comments:

Post a Comment

"Allahurobbi..Hakikatnya, sedikit kata-kata dan komen yang berterusan daripada pembaca dan sahabat sekalian sudah mampu memberi semangat dan dorongan kepada penulis yang sedang berperang dengan masa di 'daerah' ini."

THE MOST POPULAR POST