TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKONGSI

DI MANAKAH ISLAM DI HATI KITA?


KEBENARAN ISLAM DI BUMI EROPAH

“Saya sudah lama mahu memeluk Islam. Pengajian biologi saya menjadikan saya semakin muak dengan Darwinism dan saya semakin dekat dengan al-Quran! Tetapi saya tiada kekuatan untuk membuat keputusan sehinggalah malam semalam.”, ujar Jane dengan seri wajah yang penuh gembira selepas melafazkan Syahadah.

"Saya doakan mereka semua terus sejahtera di dalam Iman dan tidak mati melainkan sebagai Muslim. Perasaan rindu kepada suasana seperti itu amat menusuk hati. Eropah sedang bertatih mencari Tuhan. Sesungguhnya Kota Rom itu pasti akan runtuh, dan sinar Islam akan disempurnakan oleh Allah, tidak lama lagi. Ameen", luah hati seorang sahabat.



KEBENARAN ISLAM DI BUMI MALAYSIA SENDIRI












Projem lembu Fidlot Shahrizat : ,baik sedekah buat korban Aidiladha 




more information click here 


Agama Islam meletakkan amalan tadbir urus di dalam sesuatu kerajaan yang baik (good governance) dan adil serta amanah kepada semua lapisan rakyat. Pengurusan negara yang cekap, adil, amanah (tidak boros dan perbelanjaan berhemah) melahirkan negara yang baik, maju, dan dirahmati Allah SWT sebagaimana ditegaskan dalam al-qur’an surah Saba’ : 15

“ Demi Sesungguhnya, adalah bagi penduduk negeri Saba’ satu tanda (yang membuktikan kemurahan Allah) yang terdapat di tempat tinggal mereka, iaitu: dua kumpulan kebun (yang luas lagi subur)”. Yang terletak disebelah kanan dan disebelah kiri(Kariah mereka).(Lalu dikatakan kepada mereka):”makanlah dari rezeki pemberian Tuhan kamu dan bersyukurlah kepadaNya: (negeri kamu ini adalah)negeri yang baik(aman dan Makmur), dan (Tuhan kamu adalah) Tuhan yang Maha Pengampun”.

Kerajaan adil, amanah dan berintegriti : Anda mampu mengubahnya! Tunaikan hak anda sebaiknya dalam PRU-13 nanti!


No comments:

Post a Comment

"Allahurobbi..Hakikatnya, sedikit kata-kata dan komen yang berterusan daripada pembaca dan sahabat sekalian sudah mampu memberi semangat dan dorongan kepada penulis yang sedang berperang dengan masa di 'daerah' ini."

THE MOST POPULAR POST