TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKONGSI

UKHWAHFILLAH ABADAN ABADA


Jeles tengok kawan saya berteman. Adakah saya perlukan teman istimewa?
Saya temukan jawapan buat diri saya sendiri…
Ya memang hidup ini perlukan teman tetapi bukanlah yang bergelar teman lelaki

Ada ikatan lain yang lebih istimewa selain dari punya pasangan sebelum ijab iaitu UKHWAH.

Manisnya UKHWAH ikatan FILLAH (muslimin dan muslimat), apabila sama-sama nasihat-menasihati, ingat-mengingatkan dan melengkapi antara satu sama lain. Saat suka dan duka dirasai dan ditempuh bersama.

Manisnya UKHWAH kerana Allah apabila terasa hidup dapat memimpin teman-teman lain pada kebaikan, apabila teman saling menginginkan kebaikan dalam kehidupan.

Manisnya UKHWAH hingga ikatan itu menyuntik hidayahNya pada insan yang bersama kita.

Indahnya hidup apabila ikatan yang terbina berpaksikan Rabb semata, kebaikan teman mekar dalam ingatan dan kesalahan teman dihapuskan.

Tujuan tali hubungan yang kukuh itu hanya disandarkan pada Allah, masya-Allah terasa memang indah. Sangat manis melebihi keindahan mencintai seorang kekasih.



MESSAGE DARI SAHABAT BAIKKU

“Tarbiyah Allah amat mahal...tidak semua kasih sayangNya terzahir melalui belaian... Adakala ketegasan mampu mendidik kita lebih daripada kelembutan... Allah lebih memahami kita daripada segala makhluk didunia. Justeru itu, mengadulah padaNya, setiap titisan airmata yang mengalir amat bernilai dan berharga disisi Allah... 

Ya Allah ya tuhanku, tuhan yang membolak-balik hati kami, tetapkan hati-hati kami di atas agamaMu dan ketaatan kepadaMu. Berkati dan rahmatilah hidup kami sebagai tentera-tentera Allah.” HIDUP MULIA ATAU MATI SYAHID!

“Di mana sahaja ‘dia’ berada pasti Islam akan agung semula. Bila sahaja ‘dia’ berbicara, pasti syaitan akan membencinya. Bagaimana sahaja ‘dia’ memimpin alam maya, tersenyumlah malaikat dengan bangga. Untuk apa sahaja tujuan ‘dia’ melangkahkan kakinya, nurnya takkan pernah sinaran menerangi insan disekelilingnya. Semoga dikaulah ‘dia’ yang menjadi kebanggaan agama...

Ya Allah... siapakah layak menjadi ‘dia’ yang dinyatakan dalam mesej tersebut? Aku tidak layak sahabatku.. tetapi, berusahalah kita menjadi ‘dia’ yang menjadi kebanggaan agama.

1 comment:

"Allahurobbi..Hakikatnya, sedikit kata-kata dan komen yang berterusan daripada pembaca dan sahabat sekalian sudah mampu memberi semangat dan dorongan kepada penulis yang sedang berperang dengan masa di 'daerah' ini."

THE MOST POPULAR POST