TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKONGSI

MOTIVASI PENDEK


Seorang pemuda yang duka wajahnya didatangi seorang alim, lalu di pegang dadanya, kemudian orang alim bertanya,

"Benarkah yang diperlukan oleh kamu adalah 'duit'?

Pemuda itu menjawab "Ya"...Jika tidak ada duit masalah saya tidak akan selesai.

Orang Ailm itu tersenyum lalu berkata..."bukan", yang diperlukan kamu adalah iman, bahawa Allah SWT akan menolong kamu, bahawa Allah SWT sahajalah yang akan menyelamatkan kamu.

Kita adalah hamba yang sering alpa bahawa Allah SWTlah segala jawapannya. Jika di risaukan persoalan 'dunia'.. 'dunia' .. 'dunia', pasti tidak ada penghujungnya. Selesaikanlah masalah hanya dengan bantuan Allah SWT. Dia yang Maha Berkuasa.

''Makhluknya langsung tiada kuasa"




"Kadangkala apabila ujian tidak menjengah, kita lupa untuk memohon. Kadangkala, apabila kehidupan tidak diuji, kita lupa untuk meminta. Lantaran itu, hati terasa kosong, bukan kerana ujian yang terasa berat, tapi JARAK dan HUBUNGAN denganNya yang tanpa sedar SEMAKIN JAUH daripada kita."

Ibn Jauzi telah menulis dalam Shaidul Khatir :

“Orang yang sedar sepatutnya mencari sesuatu yang paling mahal nilainya dan sesuatu yang paling berharga di dunia ini ialah ALLAH SWT”

No comments:

Post a Comment

"Allahurobbi..Hakikatnya, sedikit kata-kata dan komen yang berterusan daripada pembaca dan sahabat sekalian sudah mampu memberi semangat dan dorongan kepada penulis yang sedang berperang dengan masa di 'daerah' ini."

THE MOST POPULAR POST