TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKONGSI

MENANGISLAH DI BAHUKU



Dingin malam terasa sejuk ke tulang. Ku lihat jam di tangan sudah hampir pukul 11 malam. Tingkahmu amat lemah. Muka pucat, mata membengkak dan senyuman tawar cukup memberi signal bahawa dirimu dilanda musibah. Fikiran yang kacau. Jiwa yang resah.

Nampaknya sudah lama kau memendam rasa.

Kau diam seribu bahasa. Hanya matamu yang cuba bicara. Bahawa saat ini hatimu terluka. Kau tahu aku di sini untukmu. Hanya untukmu. Aku sudi mendengar segala luahan hatimu.

Hingga kau tak kuasa menahan berderailah air mata. Dalam pelukan kemasku kau curahkan semua.

Menangislah. Kadang manusia terlalu sombong untuk menangis. Lalu untuk apa air mata telah dicipta? Jika bukan untuk menangis? Bukan bahagia sahaja yang ada di dunia.

Menangislah. Di bahuku kau berikan kepercayaan. Bawalah aku dalam haru biru kerna aku adalah sahabatmu.

Menangislah di bahuku. Aku di sini untukmu.
Menangislah di bahuku. Kerna aku sahabatmu.

Aku amat sayangkanmu. Tak ingin ku lihat kau begini lagi. Cukuplah derita yang kau rasa keseorangan selama ini. Izinkan aku menumpang duka lara jiwamu. Walau sekelumit cuma. Walau aku tahu aku tak mampu membantu.

“Orang yang berjalan untuk menunaikan hajat sahabatnya lebih baik daripada orang yang beriktikaf selama 2 bulan” (HR Hakim)

Tidak mudah diukir senyuman tatkala hati menangis dan terhiris. Tetapi kau akan terasa indah tatkala kau menyedari semua itu pemberian daripada kasih Ilahi. Agar Allah memindahkan kebaikan-kebaikan yang menyakiti untuk disakiti.

No comments:

Post a Comment

"Allahurobbi..Hakikatnya, sedikit kata-kata dan komen yang berterusan daripada pembaca dan sahabat sekalian sudah mampu memberi semangat dan dorongan kepada penulis yang sedang berperang dengan masa di 'daerah' ini."

THE MOST POPULAR POST