TERIMA KASIH KERANA SUDI BERKONGSI

PEGANGLAH ERAT TANGANKU


Sahabatku, adakah kamu rasa apa yang aku rasa? Cuba lihat wajahku, tidakkah kamu nampak senyumku penuh keikhlasan, indah sekali kuukir agar hatimu bergetar dan hati kita terpaut di jalan perjuangan ini.
Sahabatku, sambutlah salam jihad dan mujahadah ini, sudilah menjadi sahabatku di dunia dan akhirat. Pasti akrab hubungan kita kerana kita seakidah, sama tuju pulau impian, sama kejar pelangi indah, sama kutip mutiara suci, sama hidup di bumi Allah, berilah sedikit ruang buatku selitkan di hatiku di sudut indah hatimu. 
Wahai sahabat seperjuanganku, ayuh kita kongsi hati menjadi sahabat sejati kerana Allah. Kita bertemu kerana Allah. Berpisah kita kerana Allah. Moga kekal sepanjang zaman, doaku tulus iringi kalian. 


SAHABAT, PERJUANGAN KITA MASIH PANJANG

Perjuangan menyambung risalah Nabi Muhammad SAW ini masih belum selesai. Masih panjang sehinggalah sangkakala bertiup memecahkan rantai-rantai perjuangan tersebut. Ya, sahabatku. Perjuangan kita ini masih dahagakan "darah" dan korban.

Bumi kita bumi yang payah, penuh peluh, air mata dan "darah". Bila kita jejak tapaknya perlu punyai wadah, kita ikuti di belakang ulama’ supaya tak goyah. Hakikatnya, berada di jalan ini menjadi mudah jika bersama kalian walau sepahit mana pun. Walau payah dan menuntut pengorbanan yang besar. Terima kasih sahabat.



Perjuangan itu amat susah, jadi berharaplah hanya keredhaan dari Allah (mardhotillah).



p/s : Dedikasi puisi "seorang sahabat" yang diadaptasi khas untuk semua sahabat ana. Malam ni kita gi berusrah kat rumah doktor. Moga ikatan ukhwah kita semakin erat seperti mana doa rabithah yang tersemat kemas di dalam al mathurat, kita baca tiap kali pagi dan petang, tiap kali itulah jua terasa getaran kemanisan berukhwah. Kau pendampingku saat iman ku memberontak.....

No comments:

Post a Comment

"Allahurobbi..Hakikatnya, sedikit kata-kata dan komen yang berterusan daripada pembaca dan sahabat sekalian sudah mampu memberi semangat dan dorongan kepada penulis yang sedang berperang dengan masa di 'daerah' ini."

THE MOST POPULAR POST